Glitter Words
Dari Mu'az bin Jabarr.a Rasulullah SAW bersabda: "Pelajarilah ilmu pengetahuan kerana mempelajarinya merupakan suatu kebaikan, mengkajinya adalah tasbih, membahaskannya merupakan jihad, mencarinya laksana ibadah, mengajarkannya bererti sedekah, memberikannya (dengan kemurahan hati) dianggap mendekatkan diri kepada ALLAH SWT, berfikir tentangnya dianggap sebanding dengan berpuasa dan muzakarah mengenainya adalah laksana melakukan ibadah solat"

Monday, June 15, 2009

Tahniah! Tahniah!

Sedang kusyuk membaca blog Kak Sham @ http://shamsiahauntieam.blogspot.com, aku akhirnya dapat juga melihat abg. helmi dan kak syidah (PKPIM) berkahwin dengan pasangan masing2 walaupun hanya dari 2 keping gambar ini :) baru rasa puas hati ku.
Mohd Helmi Salahuddin & Nur Aini Ahmad

Anas Jaafar & Mohana Hasnorsyidah Md Darus
Alhamdulillah, segala puji dan syukur hanya pada Allah S.W.T di atas ni'mat Iman dan Islam. Selawat dan salam buat Rasulullah s.a.w, sahabat dan para keluarga baginda.
Firman Allah S.W.T yang bermaksud : “Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.”
(Surah al-Ruum 30 : 21)
Tahniah buat saudara Helmi dan Aini, Anas dan Syidah yang telah diijabkabulkan pada 30 Mei 2009. Kami doakan semoga kalian sentiasa di dalam rahmat dan ketenangan!

4 comments:

Nadhirah said...

apahaL abg anas ngan kak syidah muka camtu? candid je ke

~Ummi Syaakirah ~ said...

haha..jihan pun xtau.. tu jak gmbar yg jihan dapat. candid kali. hehe:)

Qiadatul Haq said...

Salam,
hari tu abg bawa syidah datang depan rumah jihan tapi x dapat contact jihan..lain kali ye...

~Ummi Syaakirah ~ said...

wsalam..oh,sori abg anas. Jihan x tau pulak abg & kak syida nak dtg rumah. meh la dtg lagi ye. :) SMS @ kol jihan dulu tau. boleh jihan masak2 sikit.hehehe.

Related Posts with Thumbnails