Dari Mu'az bin Jabarr.a Rasulullah SAW bersabda: "Pelajarilah ilmu pengetahuan kerana mempelajarinya merupakan suatu kebaikan, mengkajinya adalah tasbih, membahaskannya merupakan jihad, mencarinya laksana ibadah, mengajarkannya bererti sedekah, memberikannya (dengan kemurahan hati) dianggap mendekatkan diri kepada ALLAH SWT, berfikir tentangnya dianggap sebanding dengan berpuasa dan muzakarah mengenainya adalah laksana melakukan ibadah solat"

Monday, June 8, 2009

Nikah & Kahwin Jirah dan Lila :)

6 & 7 Jun 2009:

CONGRATULATIONS! TAHNIAH buat rakan-rakan baikku Jirah (classmate aku di SMPL) dan Lila (anak tauke restoran Sinar Mustika) serta sahabat handai yang telah atau akan diijab-kabulkan. Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat, dunia akhirat :) Jadilah isteri yang solehah kerana syurga korang terletak di bawah redho suami..Ingat tu ye! ;)




Nadzeerah binti Ibrahim a.k.a Jirah (bekas ketua kelas 5 Berlian dulu..hehehe)


amik seri orang nak kawin..hahaha:) apa yg kamu ketawa2 sana ar?

tok kadi kat luar tgh baca khutbah, kami pulak tgh 'camwhoring' kat dalam bilik..lucunya..bukannya mau dgr khutbah tu;)

buat posing maut plak tuh...(^_^)

nah ini dia..my classmate and BFF dari form 1..Wanie & Rina!
kami tgh buat pose maut kat dlm bilik,padahal pengantin berpeluh2 dengar khutbah tok kadi yg panjang tu kat luar ni..tak pecaya ka:)? nasib baik bilik ada air-con..haha..sejukkkkk..
sepatutnya pengantin amik gmbar dgn kwn2,tapi tiba2 je mak ayah mentua Jirah pun join skali..takpa la pacik macik,the more the merrier kan:)? hehehe..
Faiz & Jira..Pengantin Baru!

shuhh..shuhh..tepi yg lain..turn mama HOT plak amik gambar ngan Jirah..hehe.

ok,dah abis cerita ko ya Jirah:)

*******************************************************************************

sekarang cerita Lila..untuk Kak Nadh, bawah ni ada sekeping jak gambar pelamin Lila yg jihan sempat amik. Harap dpt membantu la ya..hehe.;)


happy couple..Hairi & Lila (^_^)

aku pun nak amik seri pengantin baru ni..hehehe.


malam akad nikah Lila & Hairi

soooo gorgeous pelamin akad nikah Lila ni kan:)?! jeles2..nasib baik aku dah kawin..hehe.


SekaliSekala: aku x banyak gambar kawin lila, sikit jak,sori ya..:)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails