Glitter Words
Dari Mu'az bin Jabarr.a Rasulullah SAW bersabda: "Pelajarilah ilmu pengetahuan kerana mempelajarinya merupakan suatu kebaikan, mengkajinya adalah tasbih, membahaskannya merupakan jihad, mencarinya laksana ibadah, mengajarkannya bererti sedekah, memberikannya (dengan kemurahan hati) dianggap mendekatkan diri kepada ALLAH SWT, berfikir tentangnya dianggap sebanding dengan berpuasa dan muzakarah mengenainya adalah laksana melakukan ibadah solat"

Friday, July 24, 2009

When the downline meet her upline!


Oh, baru-baru ni aku agak sibuk dengan tugasan2 ku. Kebetulan, 'upline' ku, En.Azkari & isterinya, Kak Izzah datang ke Sabah bagi menyahut seruan kerajaan dalam ZooM Cuti-cuti Malaysia. hihihihi :) Jadi,aku ketiadaan masa untuk meng-update blog yg sangat gorgeous ini. ( ceh,bajet comel kononn..lol ) Mereka bertolak dari Kota Bharu petang khamis (16 July) & tiba di KK pada sebelah malamnya la, of course. Jadi, as i am his only 'downline' yg ada kat Sabah ni, aku pun melaksanakan tanggungjawabku untuk membawa mereka meronggeng & pusing2 satu bandar ni selama hampir 5 hari..heehee..;)


Oya,lupa plak nak introduce upline aku ni.. ok2, en.Azkari ni ialah seorang Group Agency Manager (G.A.M) di Kelantan. Dan setahu aku la, he is the youngest agent promoted to be the GAM during his time. Wah, bangga aku ni! Mesti pelik kan mcm mana dia boleh recruit aku jadi 'downline'nya :)? Kelantan-KK, jauh tuhh...tapi, percayalah. Kalo dah rezeki, mana-mana pun boleh cari kan? Kun-fayakun. Insya-Allah.

Actually, kami berjumpa di Sabah Trade Centre, sewaktu Karnival Kerjaya berlangsung kalo x silap la. Time tu aku & suami ku, jalan2 cari kerja kosong kalo ada la.. so, I thought his booth was from Public Bank, so i pun pegi la usha2 booth tu. Rupa-rupanya itu booth Public Mutual..malu nih (^_^)! tapi untuk cover malu, kami pun tanya2 jak la. Then, he gave his bizz card to us.

A week after that baru tergerak hati saya mau cuba-cuba jadi agent. with the support from my mom and restu from my dearest husbamd, so, i told en.azkari la yang i mau join sama, in order to fullfil my looo0Oonngggesst vacation before my convocation this October. Fuiihh..almost a year oo kalo nak tunggu from last December till this Oct kan? hihihihi..:)

By the way, bukan calang2 tau untuk jadi unit trust consultant ni sebab aku kena duduk exam okay. Exam ni diiktiraf satu Malaysia oleh FMUTM (sila cari sendiri. oya, ini bukan rancangan 1Malaysia! sila amik perhatian)..hihihihi..T_T Ini bukan agen sembarangan tau, sebab kalo aku buat silap @ tipu, bole kena tangkap oo..masuk lokap. isshh..,nauzubillah :

Okay2..dah penat membebel ni. Nak dipendekkan cerita aku pun jadi la unit trust consultant sehingga sekarang. Hmm, walaupun x dapat sambung belajar buat masa ini, tapi aku masih bersyukur..Dan alhamdulillah, mungkin inilah rezeki yang Allah telah sediakan untuk ku. Sekurang-kurangnya dapat aku kurangkan beban suami ku :) betul tak, bang? hehehe..:)

Gambar-gambar yang ada kat bawah ini time aku bawa 'upline' ku dan isterinya ke Pulau Manukan..:) sori la gambar x tersusun. malas pulak. hihihihi (^_^)

ni depan pintu gerbang Jesselton Point.


KK WELCOMES YOU!





macam kami ni plak yg jadi tourist kan? hihiihi.


model Pulau Manukan 80-an.





sebelum bertolak..




uih, macam nak tangkap ikan duyung je.hihihi.



orang lain tangkap ikan, kami:) ??



TADAA..inilah upline aku, En. Azkari (baju kuning) & his wife, Dr. Izzah.



TERIMA KASIH EN.AZKARI & KAK IZZAH UNTUK BEG n' KIPAS DARI CHINA TU..:)

Thanx a lot for everything ye. Rajin2 lah datang Sabah lagi, bawa buah tangan lagi.hihihi.


SukaSuki: This will be the first & the last time aku bawa suami aku pi pulau! Sebab apa? Biasalah, pulau2 cantik tarikan pelancong macam ni penuh orang berjemur separuh bo*$#! Free-free je dapat dosa. huhuhu. Nyesal ~
~The End~



0 comments:

Related Posts with Thumbnails