Dari Mu'az bin Jabarr.a Rasulullah SAW bersabda: "Pelajarilah ilmu pengetahuan kerana mempelajarinya merupakan suatu kebaikan, mengkajinya adalah tasbih, membahaskannya merupakan jihad, mencarinya laksana ibadah, mengajarkannya bererti sedekah, memberikannya (dengan kemurahan hati) dianggap mendekatkan diri kepada ALLAH SWT, berfikir tentangnya dianggap sebanding dengan berpuasa dan muzakarah mengenainya adalah laksana melakukan ibadah solat"

Tuesday, November 3, 2009

Apabila kalimah Allah berada di depan mata..

MasyaAllah..Subhanallah..Allah Maha Berkuasa!

Itulah kata-kata yg terpancul di mulut saya tatkala melihat kalimah ALLAH di langit sekitar jam 4.50-4.55 pagi kelmarin. Ya, betul...saya tak tipu okay. Saya melihatnya sendiri dgn mata kepala saya sendiri. Time tu suami baru nak bertolak dalam ke surau..ye, kat KK ni 4.45 pagi dah subuh okay.:) Kebetulan, bulan purnama tersangatlah terang malam hingga subuh.

Bila suami dah asyik tengok bulan purnama tu, dia dengan tak tersengaja melihat ada kalimah ALLAH di sebelah bulan tu. Apalagi, terus dia naik ke bilik dan bgtau kat saya.. Saya pun apalagi, terus buka tingkap dan kalimah Allah itu benar2 berada di hadapan tingkap bilik kami! Ye kawan2..perkataan itu berada di sebelah bulan purnama yg sangat terang, berhadapan tingkap bilik kami! Bayangkan, perkataan itu kami boleh nampak dengan jelasnya walaupun hari masih gelap. Awan2 lain pun ada, tapi awan yg kami tengok ni sgt2 berbeza la bentuknya..MasyaAllah....hanya Allah saja yang tahu perasaan kami pada masa tu. Tak dapat digambarkan dengan kata2.


ini sekadar gambar hiasan: diamik dr pacik google..kejadian berlaku di Kashmir.


Saya cuba amik gambar pagi tu tapi hanya bulan yg kelihatan, kalimah tu tak nampak kat kamera. tapi yang pasti kalimah yg kami lihat tu lebih jelas dari gmbar di atas ni. Dan kalimah itu berbentuk tulisan khat..Mungkin sebab hari masih gelap kot..jadi tak dapat nak tunjuk kat korang la..sori tau:



Alhamdulillah..tercapai hajat di hati melihat kalimah Allah dengan mata kepala sendiri. Dah lama sangat berdoa nak tengok, sbb sebelum ni hanya tengok gambar2 je..sangat bersyukur sangat2! Syukran Ya Allah kerana memilih kami! Moga-moga ada hikmah dan berita baik di sebalik kejadian ni..InsyaAllah..amin:)



Sesungguhnya, Allah Maha Berkuasa!



0 comments:

Related Posts with Thumbnails